onsdag 5 juni 2013

4 Juni - Garn och virknålar

Idag var jag inne på Strikk på vallgatan i göteborg med min moster för första gången. Och det var helt underbart. Jag köpte totalt 4 saker men det fjärde är ett litet set så det blir ju lite mer ändå.
 
Jag köpte tre garnnystan för 20 kr/st i rea lådan och alla är ifrån märket DaleGarn som är ett norsk märke. Alla nystan är 50g och består utav 52% merinoull och 48% bomull.
 
Det är ett kallt brunt garn i färgnummer 3461. Det blågråa garnet (till höger om det bruna garnet) har färgnummret 5630. Och det sista garnet (till vänster om det bruna garnet) vilket är ett silvergrått garn med färgnummret 5630 vilket jag nu märker är samma nummer som garnet innan vilket gör mig lite osäker på om de verkligen har tryckt rätt.
 
Det sista som jag köpte var ett virknålset för 109kr. Totalt är det 6st virknålar och innehåller nr 5, nr 4,5 , nr 4, nr 3,5 , och två stycken nr 2,5 som jag tror att den ena av nr 2,5 virknålarna skulle ha vart en nr 3 men det gör mig inget, det finns ju at köpa. Alla virknålar är i metal och satt i ett väldigt sött litet fodral som man kan knäppa.


 Och till sist, en bild på hela köpet!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar