onsdag 5 juni 2013

2 Juni - Stickad tubhalsduk

För att få lite variation i mina projekt och för att snabbare har jag börjat att sticka en halsduk. Just nu stickar jag den som en vanlig halsduk som jag sedan ska sy eller virka ihop till en tub som troligtvis kommer att bli till mina kusiner eller min gudmors barn. Och för att jag har två olika färger av samma garn så blir det varsin till tjejerna vilket par det än blir. Troligtvis blir det till min gudmors barn då de bor i England och jag träffar dem normalt 1-2 gånger om året.
 
Garnet är ett handtvätt garn i stickstorleken 7-8 men jag har valt att använda stickor i storlek nr 15 för att den inte ska bli för tjock och varm. Själva garnet består utav 51% ull och 49% akryl. Garnet heter, tror jag, rustika och kommer ifrån märket Novitaoch jag har köpt mina på Rusta. Kanske också ska berätta att jag stickar vanlig rätstickning hela tiden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar